FANDOM

Introducere Galerie Personalitate si relatii Abilitatii si puterii Istorie Diverse
Monkey D. Luffy

250px-Luffy Anime Post Timeskip Infobox

StatisticiEdit

Numele in japoneza モンキー・D・ルフィ
Nume Romanizat Monki D. Rufi
Nume in engleza Monkey D. Luffy
Debut Capitolul 1, episodul 1
Afilieri Piratii palarie de paie, Familia Dadan (fost)
Ocupatie Pirat, Capitan
Alias Lucy (ルーシー Rūshī)
Epitet Palarie de paie Luffy 麦わらのルフィ Mugiwara no Rufi)
Varsta

7 ani (capitolul 1)

17 ani (capitolul 1-597)

19 ani (capitolul 598-prezent)

Zii de nastere 5 mai (ziua copilului)
Inaltime

172(5'7½") (sfarsitul capitolului 1)

174(5'8½") (dupa cei 2 ani)

Recompensa 400.000.000 Devil nfobox
Voce in Japoneza

Mayumi Tanaka,    

Urara Takano (OVA)

             Fructul Diavolului                     

Nume in japoneza Gomu Gomu no Mi
Semnificatie Guma
Tip Paramecia

Personalitate Edit

Cele două caracteristici dominante ale sale sunt lipsa aparentă de inteligenţă şi curajul său. Luffy e impresionat de cele mai simple lucruri, precum crabii pusnici, şi poate fi derutat de cele mai simple concepte, precum dacă sapă o groapă lângă altă gropă, o poate umple fără să vrea pe cealaltă. Îi plac monştrii şi invită mereu creaturi ciudate în echipaj ( după cum s-a văzut în Thriller Bark, când a invitat în echipaj un copac vorbitor). Luffy nu are pic de cunoştinţe medicale. Acest lucru s-a văzut atunci când i-a spus lui Nami să mănânce mâncare rece pentru că avea febră şi când a vrut să-l însănătoşească pe Zoro (după bătălia cu Kuma) încercând să-i dea să bea alcool, gândindu-se că lui Zoro îi place să bea şi astfel o să se simtă mai bine. În timp ce încerca să conceapă un plan de a pleca din Amazon Lily, deşi a reuşit să gândească logic, s-a chinuit profund gândind şi chiar a spus că o să se îmbolnăvească de la atâta gândit.

Modul lui încet de a gândi l-a salvat de puterile lui Hancock, din cauză că le-a confundat cu Rază Noro Noro a lui Foxy, care i-a provocat frica de a fi încetinit (deşi aflăm mai târziu că e imun puterilor ei din cauză că are sufletul pur). Dacă Luffy întâlneşte un lucru pe care nu-l înţelege, chiar dacă cineva explică detaliat lucrul respectiv, acesta îl numeşte "lucru misterios" (pentru Luffy praful de dans din Alabasta era un "praf misterios"). Unul dintre obiceiurile comice ale lui Luffy e să întrebe "neoamenii", precum Keimi şi Brook, dacă pot face caca, răspunsul lor fiind afirmativ. Alt obicei comic al său este reacţia întârziată, în special la schimbările de temperatură.

Datorită faptului că percepe lumea într-o manieră simplă şi directă, ocazional, e singurul care poate înţelege adevaratul înţeles ale unor evenimente din trecut, dar cade şi în cele mai simple capcane. Are obiceiul de a purta pică altora chiar şi în situaţii nepotrivite ( în mijlocul luptei cu Rob Lucci l-a numit pe Franky "nenorocit" şi nu voia să-l lase pe Crocodile sa-l ajute să scape din Impel Down). Încă un obicei comic al lui Luffy e faptul că vede asemănări între lucruri care abia dacă seamană unul cu altul (nu vedea nicio deosebire între Sanji şi poza sa din afişul cu oameni cautaţi; l-a confundat pe zombiul Spoil cu un bătrân rănit grav) şi nu observă lucrurile evidente (nu şi-a dat seama că Sogeking e Usopp şi a fost păcălit uşor de deghizarea patetică a lui Foxy).

Din cauza atitudinei simple şi a comentariilor naive din timpul luptelor, inamici săi sunt furioşi şi îşi pierd calmul, crezând că acesta face mişto de ei. Deşi este neîndemânatic şi neatent, devine foarte serios atunci când un membru din echipajul lui, sau cineva pe care-l consideră prieten, este în pericol. Are tendinţa să jignească fără să vrea pe cineva, folosindu-se de cele mai senzitive trăsături ale lor ( o făcea pe Alvida "grasă", pe Kureha "vrăjitoare bătrână" şi lui Buggy îi zicea "Nas Mare"). Din cauza acţiunilor sale bizare, oponenţii săi nu-şi dau seama dacă e serios sau doar se prosteşte (în lupta cu Crocodile a băut o grămadă de apă, în lupta cu Arlong i-a scos dinţii şi l-a muşcat cu ei) deşi el susţine că e mereu serios în timpul unei lupte. Luffy zâmbeşte de fiecare dată când învinge un oponent sau un inamic (doar după lupta cu Usopp nu a zâmbit o zi întreaga - 17 capitole daca ne luăm după manga).

Posedă abilităţi de lider, deşi, în marea majoritate a timpului, nu o arată şi lasă pe alţi membri ai echipajului să-i preia datoriile de căpitan. Caracterul său de lider este văzut de obicei în cele mai tensionate şi delicate situaţii. Lucrul acesta s-a văzut atunci când a format o alinaţă între Pălăriile de Paie, Muncitorii Galley-La şi Franky Family, menţionănd că au un inamic comun, şi atunci când s-a luptat serios cu Usopp şi a rezistat tentaţiei de a-l invita înapoi în echipaj. Când este serios, ceilalţi membri ai echipajului îl ascultă şi îi urmează, cu exactitate, ordinele. Pe Arhipelagul Shabaody, Uroge era uimit de faptul că un om aşa de independent şi puternic ca Zoro poate asculta de ordinele cuiva.

Unul dintre lucrurile pe care Luffy nu le suportă e ca cineva sau ceva să intervină în lupta altora. De fiecare dată când se întâmplă asta, Luffy e plin de furie dar reuşeşte să se stăpânească. În timpul luptei lui Zoro cu Mihawk s-a stăpânit să nu-l ajute pe Zoro şi i-a oprit pe Johnny şi Yosaku să intervină în lupta dintre cei doi. Era furios când Baroque Works a sabotat lupta dintre cei doi Uriaşi din Little Garden; când Crocodile, în mijlocul luptei, a trimis o furtună de nisip spre Yuba; când Boa şi celelalte amazoane voiau să le spargă pe salvatoarele lui care erau pietrificate; atunci când Hody a atacat civilii care încercau să oprească Noah. L-a provocat pe Aokiji la o luptă 1 VS 1 şi i-a spus lui Franky să nu se bage între el şi Lucci.

O altă situaţie comică destul de des întâlnită e faptul că Luffy, în timpul bătăliilor, ajunge accidental sau intenţionat în situaţii în care nu poate să lupte. Când este într-o situaţie de genul, ceilalţi membri ai echipajului se luptă cu lacheii adversarului pentru a îi opri să se amestece în lupta lui Luffy. Iar apoi, când toţi ceilalţi inamici sunt învinşi, Luffy se luptă cu cel mai puternic inamic. Asemenea lucruri s-au întâmplat frecvent: a fost închis într-o cuşcă în Oraşul Orange, a fost adormit în Satul Syrup, a fost blocat cu picioarele într-o piatră si aruncat în mare de Arlong, de multe ori s-a pierdut, în Skypiea a fost captiv în burta unui şarpe etc.

Personalitatea lui se aseamănă cu cea a unui copil, poate fi extrem de lacom atunci când vine vorba de mâncare, de cine se va alatura echipajului său si de aventură dar si fără pic de egoism, fiind în stare chiar să îşi sacrifice viaţa pentru prieteni, echipaj şi familie. Setea lui de aventură este principalul motiv pentru care vrea să devina Regele Piraţilor, având credinţa că omul cu cea mai mare libertate de pe toate mările trebuie sa fie nimeni altul decât Regele Piratilor. Luffy nu are deloc simţul pericolului, se aventurează de cele mai multe ori în situaţii periculoase cu un mare zâmbet pe faţă. Ca şi celelalte persoane care au purtat sau poartă iniţiala D, Luffy nu se teme de moarte. Acesta spune că dacă îşi va îndeplini scopul, nu contează dacă moare sau nu. O dovadă a faptului că nu se teme de moarte o vedem în Loguetown, când este pe cale de a fi executat de Buggy iar in loc să se sperie, el rade si işi accepta moartea. 

Din cauza setei lui de aventură, de multe ori alege să nu "meargă pe calea uşoară". Atunci când Robin le-a dat Pălăriilor de Paie un Ac de Poziţie Etern care arăta dumul spre Insula Nanimonai, Luffy a distrus busola zicând că nu vrea ca inamicul să-i spună pe unde să meargă. Acesta nu are nicio intenţie să afle de la altcineva unde se află comoara one pice, ci vrea să găsească chiar el locaţia comorii. Atunci când Usopp l-a întrebat pe Rayleigh despre locaţia comorii, Luffy a sărit ca ars spund că dacă află răspunsul renunţă la piraterie pentru că nu vrea să plece într-o aventură plictisitoare.

În ciuda înfăţisării sale de slăbănog, căpitanul Pălăriilor de Paie este un gurmand. Îi place la nebunie carnea şi poate mânca un peşte mare cu tot cu oase. O situaţie comică întâlnită des în serie este faptul că Luffy le fură celorlalţi mâncarea, folosindu-se de puterile lui de cauciuc, făcându-i pe aceştia să ţipe la el sau să-l lovească.

Luffy este obsedat de armuri şi crede că este cel mai tare atunci când poartă armură. Acesta are obiceiul să se îmbrace cu o armură de câte ori are ocazia, deşi armura sfârşeşte a fi distură în luptă sau într-o situaţie comică.

Căpitanul Pălăriilor de Paie nu știe deloc să mintă. Se pricepe atât de prost la acest lucru încât de fiecare dată când minte este tradat foarte mult de expresia feței, acesta țuguindu-și buzele și/sau întorcând capul într-o parte evitând contactul cu ochii. Aceeași expresie o are și când un atac sau o tehnică de-a adversarului nu are efect asupra lui, cum s-a întâmplat cu Enel și Boa Hancock. 

RelatiiEdit

Familie Fiul lui Monkey D. Dragon (liderul armatei revoluţionare), nepotul lui Monkey D. Garp (vice-amiral al Marinei)

Monkey D. Dragon

Lufy a descoperit ca Dragon revolutionarul, cel mai cautat om din lume, este tatal sau. Cei doi inca nu au vorbit unul cu altul. De fapt, singura data cand cei doi s-au intalnit a fost atunci cand Dragon la salvat pe Luffy de Smoker in Loguetown, iar singurul lucru pe care Luffy la spus lui  a fost ,,cine-i acolo? el nevazandu-l fiind sub Smoker. Este foarte probabil ca lui Dragon ii pasa de viata fiului sau fiindca la salvat in Loguetown si intodeauna se uita spre Oceanul de Est unde familia sa locuieste. Dragon pare sa aiba asteptari mari de la Luffy, ca si bunicul sau Garp. Desi, spre deosebire de Garp, Dragon se pare ca nu vrea sa-i influenteze deciziile lui Luffy de a fi un pirat, desi el crede ca se vor intalni intr-o buna zi. Luffy nu a stiut cine este Dragon inainte de ai fi spus Garp si nu a inteles de ce sunt revolutionari capabili sa faca lumii atunci cand a vorbit cu Ivankov. Luffy se pare ca nu a mentionat nimic despre sentimentele sale in legatura cu Dragon si idealurile sale, dar nu are niciun fel de problema ca oameni stiu ca el este fiul lui Dragon.

Portgas D. Ace

Monkey D. Garp

Curly Dadan

Sabo

Echipaj 

Roronoa Zoro

Usopp

Nami

Sanji

Tony Tony Chopper

Nico Robin

Franky

Brook

Prieteni

Civilii

Shanks

Coby

Laboon

Nefertari Vivi

Mr.2 Bon Kurei

Bartholomew Kuma

Trafalgar Law

Silvers Rayleigh

Kuja Tribe

Boa Hancock

Jinbe

Emporio Ivankov

Piratii Barba-Alba

Inamici

Guvernul Mondial

Marina

Shichibukai

CP9

Akainu

Nobili Lumii

Magellan

Piratii Oceanului de Est

Piratii din Grand Line

Marshall D. Teach

Cele 11 Supernove

Hody Jones si Vander Decken IX

Charlotte Linlin

Caesar Clown

Kaido

Altii

Also on FANDOM

Random Wiki